Personeels- en salarisadministratie

Een mooie ontwikkeling – je onderneming is de laatste jaren zo hard gegroeid dat het tijd wordt om nieuwe werknemers aan te nemen. Bijvoorbeeld om de stijgende werkdruk te kunnen verdelen. Daarom is het juist zo jammer dat het aannemen van nieuwe medewerkers zo’n hoge takenlast met zich meebrengt. Het voeren van een personeels- en salarisadministratie is namelijk verplicht vanaf het moment dat een onderneming iemand in dienst neemt. En dat terwijl je, met het uitbreiden van je team, juist tijd óver dacht te houden…

De personeels- en salarisadministratie is een maandelijks terugkerende bezigheid die voor jou als ondernemer vaak stiekem meer tijd kost dan je zou denken. Zaken waaraan je moet denken bij het aannemen van personeel zijn onder andere het opstellen van een arbeidsovereenkomst, maken van loonafspraken, pensioenregeling, afsluiten van ziekteverzuimverzekering en arbodienst, functiebeschrijvingen, taakomschrijvingen, en vastlegging secundaire arbeidsvoorwaarden.

Naast de personeelsadministratie is er natuurlijk ook nog de salarisadministratie; nog zo’n wettelijke verplichting. Deze administratie bevat onder andere loonbetalingen en het afdragen van loonheffingen aan de Belastingdienst. Het bijhouden van verlof, ziekmeldingen, werkkostenregeling en onkostenvergoedingen komen daar nog eens bovenop.

Allemaal zaken waar je als ondernemer niet alleen weinig tijd voor hebt, maar waar je wellicht ook niet helemaal de kennis voor in huis hebt.

“Personeels- en salarisadministratie zorgen voor een forse extra takenlast, terwijl je met het aannemen van werknemers juist tijd over wilde houden.”  

Personeels- en salarisadministratie uitbesteden

Ik kan me voorstellen dat je niet zo goed weet waar je moet beginnen. Ik help je daarom graag bij al je administratieve struggles. Als flexibele ZZP’er neem ik alle administratieve taken rondom jouw medewerkers uit handen. Geen geregel en gedoe, maar iemand die met je meedenkt. Persoonlijk contact, korte lijnen en een goede service zijn voor mij vanzelfsprekend.

Werk je zelf al met een HR en payroll software? Ook dan neem ik je werkzaamheden zonder problemen over. Maar misschien ben je ook op het gebied van de juiste tools nog zoekende. In dat geval maak ik gebruik van mijn eigen software, Nmbrs. Scheelt jou weer oriënteren op, aankopen en bijhouden van de juiste programma’s.

Wat kun je allemaal aan mij overlaten?

Fliandersz bij complete HR ondersteuning

Geen enkel omkijken meer hebben naar alle zaken rondom jouw administratie en personeel? Kies dan voor een complete uitbesteding. Ik bied namelijk ondersteuning als personeels- en salarisadministrateur, financieel administratief medewerker en als office manager. Qua tools en software breng je ook eenvoudig alles bij mij onder; ik maak gebruik van mijn eigen HR en payroll software, kan een koppeling maken met jouw boekhoudprogramma en hanteer gebruiksvriendelijke online oplossingen. Op deze manier kan ik zowel de werkgever als werknemer op alle fronten ontzorgen.

Bel, mail of chat gerust voor een afspraak. Dan bespreken we de mogelijkheden en kijken we op welke punten ik jou kan ontzorgen. Dat zorgt niet alleen voor meer rust, maar ook voor duidelijke en heldere afspraken richting jouw personeel. Zo kan iedereen zich met een gerust hart focussen op wat er écht toe doet!